2010. március 11., csütörtök

hey hot shot!

Fogalmam sincs, érdemes-e nemzetközi pályázatokon részt venni. Gondolom, hogy hasznos lehet, már ha csak a felkészülést meg az ismeretlen galériák megismerését tekintem előnynek, ezzel együtt nem sok sikerélményem van egyelőre a témában. Most épp a Jen Bekman galéria hirdetett újabb fordulót a Hey, Hot Shot munkacim alatt http://www.heyhotshot.com/ . Tavaly, amikor jártam a galériában, többek között feliratkoztam a hirlevélre, és az alapján több mint 1000 pályázó jelentkezett a megmérettetésre, melynek fődija kiállitás a galériában, pénzjutalom és persze hirnév, mert a galéria később is gondozza az életművet. Amikor Hosang Park nyert, akkor komolyan elgondolkodtam azon, hogy esetleg indulok, mert ő olyan művésznek tűnt, akihez tudok közös kapcsolódási pontokat találni. A képein kivül az egyik ilyen az volt, hogy egy koreai emberkéről van szó, és igy azt gondoltam, hogy akkor Európából is meg lehet próbálkozni a dologgal. Később tudtam csak meg, hogy az előbb emlitett fotós (Hosang Park elég furcsa név nekünk) már régóta Amerikában tanul, és bizonyos körökben tulajdonképpen már ismert, úgyhogy a galéria nem vállalt túl nagy kockázatot, egyszerűen csak lecsapott rá egy mindenki számára nyitott verseny keretében. Ami egyrészről jó, mert elvileg bárkinek lett volna esélye nyerni, másrészt viszont nem ismeretlenül küldte be anyagát Park (vagy Hosang Park, vagy Hosang úr, mit irjak?). Amit ki akarok hozni az egészből, az nem az a 60 dollár nevezési dij, amit be kell perkálni, hanem hogy nem valószinű, hogy onnan pl. én nagyon kivánatos fotós lennék, akármilyenek is a képeim. Innentől viszont a globális sznobizmus útján halad a szekér, hiszen referenciák nélkül nem vesznek komolyan, de ahhoz, hogy referenciákat szerezz, megintcsak referenciák kellenek. Ezzel együtt eszembe jutott még egy szempont: a fotós világban is nagy a verseny, hiszen a zsűri a nyertesen kivül még 25 fotóst sorol fel, aki szerinte érdekes képeket készit, és persze egyik név sem mond semmit. Pedig Monika Merva elvileg még állitott is ki csoportos keretek közt a Mai Manó Házban. Lehet. Ettől függetlenül az arcok keletről nyugat felé néznek.

Nincsenek megjegyzések: