2010. július 8., csütörtök

vasárnapi nyitvatartás

Úgy alakult, hoyg idén vasárnap érkeztem New Yorkba, és mivel a hétfő köztudottan szünnap a művészvilágban, elkezdtem nézni galériákat, amelyek ekkor is nyitva tartanak. Azt gondoltam, ez mégiscsak amerika, itt vasárnap is késő estig nyitva lesz minden. Hát nem. Alig néhány galéria nyitott ki, azok is zömmel a Soho-ban, Chelsea-ben például egy sem. Még amelyik nyitva tartott is csak néhány órát vállalt be, leginkább a délelőtti órákban, amikor komoly tömeg mászkál még az utcákon. Ezzel együtt érdeklődővel alig találkoztam, mindenhol remekül tudtam beszélgetni a galériással anélkül hogy megzavartak volna. Talán mégse véletlen, hogy a galériák többsége az időpontegyeztetést szereti, és egyre rövidebb időszakban tartanak nyitva. Ha valaki időpontra érkezik, akkor biztosan komoly érdeklődő, akivel nyugodtabban lehet tárgyalni, mintha ismeretlenek téblábolnának a terekben. Másfelől viszont szeretnék odamenni galériákba bejelentkezés nélkül is, körbenézni, aztán távozni, pusztán a vizuális élményért.
Természetesen ettől függetlenül a legtöbb galéria 11-16-ig tart nyitva, sokszor még a nagy almában is, és egyetlen tüntetést sem láttam emiatt...

Nincsenek megjegyzések: