2014. november 21., péntek

most meg 2 milliárd irodára, mi legyen a bloggal



Egy kicsit elgondolkodtam a blog kapcsán. No nem azért, mert az mma újabb 2 milliárdot kapott bemondásra, merthogy kicsi nekik a vigadó, és kellenek még irodák nekik, hát tessék, akkor itt van 2 milliárd, mondták nekik, egy kicsit kellemes lett művészetnek lenni mostanság, legalábbis abban a körben biztosan, és még nem is mondtam a nemzet művésze cimet, a havi 650 ezer üzenete ugyanez: legyél nagyon nemzeti, vagy még inkább legyél nagyon jóban bizonyos emberekkel, és mi meg majd toljuk a zsét neked, ennek a nyilvánvaló üzenete az, hogy senkit sem érdekel a teljesitmény, amig a mi haverunk vagy, addig oké. Nézzük csak meg a dijazottak listáját. A Korniss Péter nagyon megérdemel bármilyen dijat meg pénzt, de ki a túró az a másik dijazott, akiről még senki sem hallott? Persze erről már irtam korábban, a gond nagyobbik fele az, hogy ezzel nem a művészetet támogatták, hanem a fekete györgy barátait. A két dolog még egy kicsit hasonlit is, van közös halmaz, csak a 21. században ezt már el kellett volna felejteni. Ja merthogy kik is itélték oda ezeket a pénzeket? Nagy művészek, hangzott a feletet, ami kb. azt jelenti, hogy semmi közöd hozzá köcsög.
Egy kicsit emlékeztessük magunkat arra, hogy nálunk szerencsésebb országokban hogy megy ez. Ott előre kihirdetik a biráló bizottságot (ami nem egy ember), ezek az embereknek nyilvános az életrajza, de általában 20-30 éve a pályán vannak, nagy múzeumokban dolgozgatnak, és nincs közük a politikához. Ott is időnként támogat cég is dijakat, hogyne, odaadják a pénzt és a birálóbizottság majd eldönti hova megy.
No de elkanyarodtam. A blogot annak idején azért találtam ki, mert a számomra érdekes kiállitásokról akartam irni, vállalva a szubjektivitást és persze azt hogy nem jutok el mindenhová. Erősen külföld felé kacsintgattam, mert már akkor meggyőződésem volt, hogy nem mi vagyunk a központ, ugyanakkor a munkámból adódóan sokat jártam londonban, párizsban és ezer más helyen,. Sajnos ez mostanában egy kicsit visszaszorult, idén pedig már itthonról nem érdemes irni egyáltalán, megszűnt a műcsarnok, a vár, ernst, ludwig is félig-meddig. Vagy azt mondom, hogy akkor havi 1-2 bejegyzést irok, hiszen annyi eseményre azért csak eljutok, vagy kibővitem a témákört. Vagy irok általánosabb témákról, vagy a régi megiratlan és elmondatlan élményeimről mesélek. Vagy persze ki is költözhetek, akkor több témám lesz. Amit biztosan nem akarok csinálni, pedig sajnos időnként mégis belefutok, hogy történik itthon valami idegesitően rossz, mondjuk megszűnt a flash art magazin is már egy éve, akkor arról irhatok egy olyan bejegyzést mint ennek a szövegnek az eleje. De ez nem elég, ennél többet tudok. Hétvégén rágódom ezen a kérdésen és jövő héten majd lesz valami.

Nincsenek megjegyzések: