2013. december 20., péntek

2013 top 10 felfedezés

Hé, én előre szólok, hogy ez szubjektiv lesz! Mint minden a blogban. Idén jópár érdekes felfedezést tettem, ezekből válogattam most.
1. Edward Burtynsky: Water és Oil. Van még más könyve is, de sajnos mindegyik olyan drága, majdnem 100 euró, hogy szinte biztosan nem lesz a szobámban. Pedig a képek elképesztően jók, tutira nem köszönnek vissza máshonnan, és több mint 10 percre lekötöttek a könyvesboltban, ahol összesen ennyi időt akartam eltölteni..
2. Én nem tudtam, de a londoni Tate-ben kapható egy könyv Warhol jegyzeteiről, naplószerűségéről, ami néha csak pár megjegyzés, hogy mennyit költött taxira, kit hivott meg ebédre, néha viszont hosszabb szövegekben merül el találkozókat megörökitve, számomra teljesen ismeretlen emberekről hosszas leirásokat közölve. Végül nem vettem meg, mert túlságosan is részletes, és abszolút nincs lektorálva vagy szerkesztve, ami pedig elég fontos lenne. De kordokumentumnak isteni.
3. Az Arles fotófesztivál legmulatságosabb és legelképesztőbb sorozata az afrikai asztronautákról szól. Miről? Igen, a téma már önmagában is vicces. Csakhogy  ők ezt komolyan gondolják, porszivó csövéből összetákolt lélegeztetőcső, népi motivumokkal varrt ki tudja milyen ruha, a 70-es évek keverőpultjaira emlékeztető irányitópult, gyakorlatozás a domboldalon. Christina de Middel fotózta ezt.
4. Nagyjából teljesen mindegy, mit gondolunk Daliról, de a Centre Pompidou-ban megrendezett életmúkiállitása olyan tömeget vonzott, hogy már az épület megközelitése is 1,5 órás várakozással járt, onnan még végtelen sor várt a lépcsőknél. Mégis megérte végigállni, azaz magyarként a wc felől besurranni, mert a képek még ma is teljesen lenyűgözőek. Ha csak a képeket nézzük, még ma is bőven megállná a helyét, bárkivel is összehasonlitva. Persze Hantai simont is emlithettem volna, mint nagy meglepetést, de őt egy következő listába szánom..
5. A Saatchi hirlevele a művész stúdiókról. Minden héten jön egy levél tőlük, és van egy pont benne, amiben műtermeket mutatnak be. Sokszor nem túl érdekes, a művészek középszerűek és nem árulnak el semmit a technikájukról. De. Mivel minden héten jelentkezik a sorozat, és mindig van kép a stúdióról, ez mégis érdekes, mert bepillanathatunk más művészek műtermeibe. Van, aki garázst bérel Varsóban, egy holland lány egy üvegház mellett dolgozik, Sao Paoloban meg egy kávéház felett van egy szoba..Heti 5 perc...

Nincsenek megjegyzések: