2014. december 5., péntek

Ismét eltűnt Capa mexikói bőröndje



Holnap egy 60 milliós Berény képről irok, de előtte egy érdekesség. Pár éve jelent meg Robert Capa elveszettnek hitt mexikói bőröndjének képeit tartalmazó gyönyörű albuma. A valóban bőröndszerű kiadvány nemcsak drága, de izléses és rendkivül jó minőségű reprodukciókkal, jó szövegekkel került a boltokba. Ahogy átlapoztam a kiadványt, meg voltam győzödve róla, hogy hosszú időre témát ad a fotósoknak, hiszen látszik, ahogy Capa fejlődik,a háború egyre fokozódik, már talán túl van minden érzésen. Fotóskörökben jó beszédtéma volt a könyv, én Párizsban láttam a könyvet, mit könyvet, ez inkább műalkotás, 500 oldal és a képek mellett az azokról tudható információk is összegyűjtve.
Namost a furcsa csak az, hogy ezt a könyvet azóta sem láttam itthon, se könyvesboltban, se a Mai Manóban, se Capa központban, ahol egyébként semmilyen kiadvány nem kapható, micsoda szégyen..Nem kapható, nem beszélnek róla, nincs. Nem létezik. Hát akkor tessék. Legalább egy blogbejegyzésben ez mégiscsak létezhet. Létezik is.

http://livre.fnac.com/n411508/Art-Cinema-Musique/Catalogues-et-livres-d-expositions-2014/Les-expositions-terminees-la-suite/La-Valise-mexicaine-Robert-Capa-Taro-et-David-Seymour

http://www.amazon.fr/La-Valise-mexicaine-Collectif/dp/2742797955

Nincsenek megjegyzések: