2011. március 11., péntek

Műgyűjtők éjszakája

Ez is olyan, mint szinte mindegyik művészeti megnyilvánulás Pesten: ha akarom, elismeréssel szólok, ha rossz kedvem van, leszólom. És mindkettő igaz lehet. Ezzel együtt tegnap jókedvem volt, találkoztam barátokkal a megnyitókon, tömeg volt, sokan eljöttek, nincs kedvem kritizálni.
A Virág Judit galériában örömmel láttam a kortársakat, mégha a papirmunkák mint összefoglaló rendezési elv kicsit erőltetettnek tűnik is. Meglepődve fedeztem fel egy darab fotográfiát, ez egy Szabó Dezső kép volt. Persze feltehetném a kérdést, hogy miért pont ő, de 1 fotóssal mindenképpen hiányérzetem lenne. Pedig bőven voltak festők is, akikről tudom, hogy készitenek fotót, de a válogatáson nem mentek át. De még ez se baj, mert akkor rögtön progresszivek lehetnénk, és felthetnénk azt a kérdést, hogy hol van a videó, az installáció, land art, copy art...Na jó, most már tényleg röhögnöm kell. Installáció a Virág Judit galériában? Ha tippelnem kéne, úgy 100 évre tenném, mire beférkőzik egy kiállitásukra...
Másfelől a művek szinvonala - természetesen - nagyon különböző. Politikailag korrekten úgy lehet megfogalmazni, hogy a közönség érdeklődése is eltérő. Azért találtam néhány képet, ami megmozgatta a fantáziám. Akárhogy nézzük, a festmény korántsem az egyetlen érdekes művészeti produktum... Most pedig ismételjük meg az előző mondatot addig, amig el nem hisszük...

Nincsenek megjegyzések: