2013. január 22., kedd

Bognár Benedek, Puklus Péter

Nahát, nahát, a Fotomuseum Winterthur minden évben szervez egy Platform nevű tehetségkutatót, ahová igen jó bekerülni, mert ez egyfajta előszobája a nyugati ismertségnek. Idén két magyar is van, ami nagyon jó hir.
Bognár Benedek az észt művészeti egyetemről került a Momére, ami annyiből jó, hogy biztosan látott már más országot- most nevettek, pedig ez fontos lépés..Az éppen készülő honlapján egyetlen kép sincs, ami nem túl vicces, mivel igy senki sem látja a képeit, én egy másik helyen azért találkoztam néhánnyal, ahol kitömött állatokat helyez vicces vagy szokatlan helyzetbe.A képei egészen jól világitottak, de sajnos nagyon széttartók, sokfélék és nem alkotnak sorozatot. Egy kicsit azért gonosz vagyok, hiszen van még ideje tanulni, ezen a fázison mindenki átesik, mindenesetre kiváncsian várom a honlapot.
Puklus Péter kicsit komolyabb kategória, amit az is jelez, hogy az Inda galériában látható. Két könyve is megjelent. Komoly karrier előtt állhat. Intimitás sorozatán barátai és a családja jelenik meg, a lehető legegyszerűbben, szinte dokumentumszerűen, s noha a fotókban semmi olyat nem látunk, ami újszerű lenne, valahogy mégis megvan az aha érzés. Néha bántóan gyenge, néha viszont egészen hangulatos. Szerintem még kell pár év mire igazán beérik, de miközben ezt irom, beugrik, hogy a képeinek bántó üressége egyáltalán nem véletlen, és igy már egész más.
Annak ellenére, hogy most nem dicsértem őket az egekbe, máris eszembe jutott a képeikről egy ötlet, tehát inspirálnak. Visszatérek még hozzájuk, és meglátjuk..

Nincsenek megjegyzések: