Jó hirek. Reigl Judit kilépett a legszélesebb nyilvánosságra, mikoris a
művészeti elit alig leplezetlen ámuldozása mellett kiállitása nyilt a Ludwig
második emeletén. Korábban is lehetett látni a képeit, mondjuk a János Gát
galériában, New Yorkban, Párizsban, és büszkén tehetjük hozzá, a Makláry
galériában is, de ez most más. Itt most az derült ki mindenki számára
nyilvánvalóan, hogy bármilyen mércével mérve Reigl Judit egy szupersztár. És
pont ebben az országban született, és ez nagyszerű. Befutni persze nem tudott
volna itthon, de hát ezért van nekünk Párizs: szinte nincs is olyan festőnk,
aki rövidebb-hosszabb ideig ne vendégeskedett volna ott.
No de honnan derül ki ez a párizsiasság? Először is a vásznak méretében: két
méter felettiek a képek, ami itthon kevés kivételtől eltekintve
elképzelhetetlen, pedig ezek a képek nem mutatnának jól 20*30 centin. Aztán ott
van a képek furcsa letisztultsága, miközben épp hogy az ősrobbanást ábrázolják,
ezt úgy hivják, képi intelligencia. Arányérzék. Szinérzék. Minden érzék, és ez
egyértelműen mutatja a szintet, ami mellett lehet beszélgetni más képekről.
Ehhez persze oda kell menni, közelről nézni, nézőpontot változtatni,
visszamenni. Ez kötelező.
Egy megnyitó persze nem erről szól, hanem a büszkeségről. Most van miért büszkének
lennünk, ragadjuk is meg ezt a lehetőséget.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése