2014. július 2., szerda

David Lachapelle a bécsi Ostlicht-ben

Igen, ezúttal is Bécsig kell menni egy jó kis kiállitásért, megszoktuk már. Múltkor Párizsban fogtam ki egy akciót az egyik albumára, meg is vettem, és mondhatni meg is tanultam a képeit, mutogattam is mindenkinek akivel akkor találkoztam. David Lachapelle a megbotránkoztatás Messije, ha már foci vb van, a kapusok amcsi példaképe, egyszóval valaki, aki túl van már a megszokott kategóriákon, és egyszerűen csak egy klasszikus. Ötvenezredszerre is megcsodálhatjuk, hogy mennyi pénzt képes összedobni egy képért, és a kellékesei sem olcsójánosok, de ez csak az első szint, mint ahogy a megbotránkoztatás is. Mert ha túllépünk ezeken a hivalkodásokon, akkor ott marad valami igazság. Ez az igazság persze sokszor csak egy hmm, mondjuk úgy, ordas nagy igazságot jelent, meg a férfi-nő kapcsolat végletekig egyszerűsitett sémáit, de amikor egy képét kétszer is elkésziti pontosan ugyanúgy, miközben csak a nemi szervek cserélődnek ki, akkor ott a vulgaritáson kivül is van valami.
Technikailag is végtelenül profin kivitelezett képek ezek.
Persze most könnyű lenne azt mondanom, hogy kötelező tárlat, csak hát ugye a távolság. De tudjátok mit? Van különbség. Tavaly láttam pl. Bryan Adams, igen az énekes képeit, és mondhatom, hogy azok is rendkivüliek. Nem hiszem, hogy mostanában el fogom felejteni őket. És ugyanez a helyzet mondjuk Georg Baselitz-el, aki meg az ESSL-ben volt látható 4 *5 méteres képeivel.
Egyébként az is vicces, hogy annak idején kinevettem a művtöri tanáromat, aki folyton azt mondta, hogy Bécsbe kell menni erre és arra a kiállitásra. Miért nem Párizsba? Vagy Londonba? De a válasz nagyon egyszerű. Némi fanatizmussal Bécsig még el lehet jutni egy kiállitás kedvéért. Egy kicsit őrültnek kell hozzá lenni, de nekem pl. Max Ernst munkássága az Albertinában esett le, addig a könyvekből nem. És tessék nyugodtan Párizsba is menni kiállitásért, meg New York-ba, de ha oda se, akkor itt van most ez a Lachapelle. Nem rajongani érte nehezebb, mint rajongani. Már tényleg csak az ArtBázelt kéne egy kicsit közelebb hozni...

Nincsenek megjegyzések: