2012. október 5., péntek

Tate Modern bővités

Szerintem már többször irtam, hogy a londoni Tate modern kihagyhatatlan hely, kb olyan mintha egy hozzánk látogató nem látná a Parlamentet. Művészeti párhuzamot nehéz lenne találni, mert ahhoz össze kéne adnom a Ludwigot, a Nemzeti Galériát meg mondjuk az Acb galériát. Pedig a Tate épülete egy véletlennek köszönheti művészeti csatasorba állitását, mégpedig az, hogy az erőműből kiköltöztették a technikát, az épületet pedig bontásra itélték. Még tavaly is hallottam olyat, hogy az eredeti megállapodás szerint a Tate elköltözik, miután csak ideiglenesen kapták meg az épületet, de az évi két millió látogató azért elég erős érv volt a folytatás mellett. Sőt, most már új épületet is terveznek a téglakocka mellé, ami viszont százszázalékosan modern lesz. A Tate igazgatója különben az állandó zsúfoltsággal magyarázza a bővités szükségességét, amit valamennyire én is meg tudok erősiteni, bár nekem inkább kellemes élmény a sok látogató. Ha gonoszul párhuzamot vonok, akkor...de ezt tudjuk. Inkább örüljünk annak, hogy Londonban egyre több embert érdekel a művészet. Lehet, hogy csak Damien Hirst ügyei miatt, vagy Saatchi marketingkampányai miatt, vagy csak úgy, de ettől még tény marad: ma Európában az angoloké a legnagyobb műtárgypiac.A műzeumokban a Louvre vezet, de ott aligha állitanának ki formaldehidben úszó cápákat..

Nincsenek megjegyzések: