2014. május 5., hétfő

Elizabeth Lunday: hires művészek titkos élete

A könyvfesztivál idén számomra nem a legérdekesebb könyvekről lesz emlékezetes, szinte alig találtam olyan darabot, ami felkeltette volna az érdeklődésemet. Jobb hiján elkezdtem nézegetni a művészkönyveket, de abból se volt most sok. Viszont megtaláltam ezt az erősen bulvárizű könyvet, ami elől mindig elmenekültem, most azonban nem volt hová, igy elhoztam. Ez van, nem lehet mindig nagyszerű dolgokat elemezni, a művészet nem csak játék és mese.
A hátszöveg alapján amúgy úgy tűnt, hogy laza pár órának nézek elébe, hiszen vannak, akik titokban elolvasnák a story magazint is, hogy megtudják, mi van a nemtudomkivel, mégha amúgy nem is vallanák be. Festőkre leforditva ezt, kinek ne lenne érdekes Picasso hölgykoszorúja, Dali exhibicionizmusa, Van Gogh füle... De azért ne essünk túlzásokba sem. Van Gogh élete senkit sem érdekelne, ha nem festett volna úgy, Picasso a háttérben egy magabiztos, de kiegyensúlyozott figura volt, a legtöbb festő pedig..hát festett..Ebből nemigen jön ki egy könyv, ezért néhány közhelyszerű történettel is ki kellett egésziteni a könyvet, például az éjszakai őrjárat történetével, hiszen az nem is éjszakai őrjáratot ábrázol, csak a festék sötétedett be..Meg persze a Mona Lisa.
Nem, a könyv semmiképpen nem lép túl a blikk szinvonalán, és ez egy művészekről szóló könyv esetén kicsit kevés. No de ebben az esetben is működik a marketing: aki ránéz a boritóra, és nem dobja el azonnal a könyvet az magára vessen..

Nincsenek megjegyzések: