2013. november 11., hétfő

a hét eseményei

A hét végén nyitott a Ludwig új kiállitása, amire mindenképp el kell menni, de még nem voltam, úgyhogy nem irok róla. Szintén nem mentem Debrecenbe a Modem megnyitóra sem, viszont kiküldtem egy tudósitómat, remélem hoz anyagot is...A Szépművészetiben szintén nem néztem még meg a Caravaggio tárlatot, de a hét fotósorozata szerintem ez: Marcus Lyon: Exodus
Itt a link: https://www.lensculture.com/articles/marcus-lyon-exodus?utm_source=General+List&utm_campaign=d29aec8202-Newsletter+v6&utm_medium=email&utm_term=0_f1724e682d-d29aec8202-68120321#slide-1

Korunk nagy problémája a migráció kérdése, nem blablázok, most a képek többet mondanak mint bármennyi szöveg. Lehet, hogy mégis a túlnépesedés az igazi baj?
Egyébként vicces volt olvasni a Heti Válaszban, hogy azon szerencsétlenkednek, hogy a múzeumok raktáraiból előcsalják a kincseket, amiket a gonosz igazgatók eldugnának amúgy. Az Iparművészeti Múzeum volt megemlitve konkrétan, amelyik nem akarja Eszterházára kölcsönadni bizonyos bútorait. Amúgy is problémás sok helyen a szocializmus maradványa az államositással, ebbe most nem megyek bele. Néha én is elgondolkodom, hogy érdemes-e csak nekem fenntartani bizonyos helyeket, legalábbis bőven volt már olyan kiállitás, ahol a 3. látogató voltam közel 3 hét alatt. Na mindegy.
Csak kontraszként, a francia sajtó, egész pontosan az Art Actuel eközben azon dörmög, hogy a befektetők egyre nagyobb befolyást szereznek a múzeumokban, hiszen a szegény múzeumok egyre kevésbé tudják megfizetni mondjuk Gerhard Richter árait, és aki mondjuk a Tate-ben látta a Richter szobát, az láthatta az adományozó nevét is, diszkréten, mondjuk 36-os betűmérettel, csak kedvesen. Ráadásul nem átallanak ezek a gazdag emberek feltételeket is szabni, mondjuk azt, hogy az adományuk látható legyen x ideig..Persze Párizs messze van, de még mennyire hogy messze...

Nincsenek megjegyzések: