2013. november 5., kedd

Verebics Ági a Godot-ban


Mielőtt megnéztem volna a kiállitást, azon gondolkodtam, hogy vajon az-e a tétje a tárlatnak, hogy bemozgassa Ágit a szűk klubba, ahol a leginkább ismert nevek tanyáznak. De a kiállitás megnézése után azon merengtem el, hogy nevezzem-e alibitárlatnak az eseményt.

De kezdjük máshonnan. Tulajdonképpen kijelenthető, hogy egy valamirevaló gyűjtemény aligha nélkülözheti a képeit. Egyszerre őrületesen progressziv, őrült, néha extrém, és nagyon pontos festészetet művel Ági. Ez eddig sem volt kérdés. Viszont néha úgy érzem, hogy az úgynevezett válságévek, amiből már mindenkinek nagyon elege van, teljesen bedöntötte a kortárs művészetet, ezek az évek egyszerűen kihullanak majd az évkönyvekből, és aki túléli, az később megerősödve jön ki ebből. Igen ám, de néha meg azt gondolom, hogy anyagi problémák ide vagy oda, azért mellényúl, aki nem fordit figyelmet a fejlődésre. Márpedig a Godot anyagot nézve nemcsak mondjuk az Apacukás tárlathoz képest érzek visszalépést, de még a Várfok utcaihoz képest is. Pedig ott már megjelentek az aluminiumra festett képek, torz figurák,  egy hód* (nem hód volt de hasonló) teljesen extrémen megjelenitve, ja igen, talán cica volt, de nem az a dorombolós forma, és ott is azt gondoltam, hogy jó, jó, az biztos, hogy a festeni tudás nagyon megvan, és rá lehet csodálkozni a felületek kidolgozottságára és szépségére, de valahogy sorozatként nem állt össze az egész. Nem segit az sem, hogy a Godot-ban nagyon kevés kép van, azok pont annyira szellősen, hogy hiányérzetem támadjon. Ami van, azok közül is a szinte egyetlenként vászonra festett creatura figura tetszik a legjobban, az aluminiumra festett képek még kegyetlenebbé teszik a megjelenő figurákat, ami pozitiv dolog a művészi kifejezést illetően, csak épp nem teszik szerethetővé a képeket.

Sajnos épp azt nem tudtam meg, amiért mentem, vagyis hogy merre tart Ági, mi foglalkoztatja, merre akar mozdulni a dolgaival. Azt kell mondjam, ez ma már kevés. Ott a nyelvemen az az a-val kezdődő szó...

Nincsenek megjegyzések: