2013. november 29., péntek

Art market részletesebben


Örvendetes, hogy elég sok külföldi galéria is eljött, ez fontos hivatkozási pont lehet a későbbiekben. Pl. most élőben lehet látni az egyik újság által felmagasztalt Plan B galériát, akik persze tényleg sikeresnek tűnnek, csak hát az újságirók a nagy szavakkal talán irreálisan magasra rakják kedvenceiket. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy gyenge anyagot hoztak el, szépen belesimultak a galériák tömegébe. Egyébként is nagyon kérdéses vagy még inkább törékeny a helyzet, mivel a megnyitón azért nem láttam gyűjtőtömegeket, akik elkapkodták volna a műveket, ami valahol természetes, hiszen még mindig válság van. Én csak azon aggódom, hogy a galériák egy kedves kirándulásnak tekintik a vásárt, vagy valóban eladni jöttek-e.

Érdekes volt, hogy az egyik külföldi galéria, ahol rákérdeztem a fotók technikájára, azzal válaszolt, hogy nem tudja. Ők már keretezve kapják a képeket, és nem kérdezték meg. Hát ez nem tűnik nagyon professzionálisnak. Legalábbis ha én gyűjtő vagyok, azért csak rákérdezek erre. Persze majd belejönnek gondolom. Az általános szinvonal inkább ennek az ellenkezője, a Ralf Dellert galéria Münchenből pl. lehetett volna akár Bázelben is. Kevés, látványos mű, amik mágnesként vonzzák a szemet. Teljesen elképedtem a török Guler Sanat galérián, mind a stand mérete, mind az elhozott „fal” vagy „falikárpit” elképesztő, pláne egy ilyen vásáron. El nem tudom képzelni, hogy ezt bárki megveszi, de hogy reprezentációnak tökéletes, az biztos.

Az itthoni galériák is előszedték a már befutott műveket. Örömmel láttam azokat a képeket, amiket máskor mondjuk a Ludwigban lehet látni. Nem fogom most felsorolni az összes kedvencemet, mert egyrészt lehet, hogy jövőre már nem azok tetszenének, másrészt abban egyetérthetünk, hogy annak ellenére, hogy lehetne sorolni a kimaradó festőket, azért igy is jócskán be lehetne vásárolni ebből a kinálatból. Összességében a standok kicsi mérete miatt azoknál érdekesebb a kinálat, ahol csak 1 művészt mutatnak be, persze ez nagyon nehéz döntés, amolyan dupla vagy semmi. Viszont örömmel láttam pl. a Mai Manónál, hogy nem akarták megmutatni a teljes kinálatot, ami amúgy se sikerült volna.

Ma este 10-ig van Art Market, érdemes kinézni.

Nincsenek megjegyzések: