2013. október 12., szombat

Viennafair

Na most friss leszek: amikor ezt irom még javában tart a bécsi művészeti vásár. Korábban sokat olvashattunk megújulásról, meg kelet-európai fókuszról, meg effélékről, de a vásár maradt olyan amilyen volt. Hogy ez kritika-e? Nem igazán. Inkább egy jó lehetőség egy művészeti ünnepnapra, persze ehhez szükséges egy jó autó és egy benzinkártya is, adott esetben jól feltöltött hitelkártyával áthidalható ez is.
Nehéz objektivnek lenni egy ekkora rendezvény esetén, ráadásul én kifejezetten beszélgetni mentem, de ami mindig feltűnik az a csend. Az Arco-n lépni sem lehet a hadonászó emberektől, Bázelben tömeg van és mindenki kelletlen, Párizsban hosszú órákra le lehet ragadni csevegni, Bécsben pedig hideg profizmus van. Van látogató, de azért nem túl sok, a galériások kedvesek, de nem másznak rá senkire, és úgy általában is informativak, de soha nem derül ki, hogy mit gondolnak a maszkjuk mögött.
A magyar galériás felhozatal pazar, a standok igényesek, jók. A Kisterem egységes standot hozott létre, a kiteritett tekercs nekem nagyon tetszett. Az Acb-n imádtam Tót Endre munkáit. Az Indán a pingponglabdás mutatvány nagyszerű volt. A Trapéz, amiről eddig csak szőrmentén tudtam, teljesen korrekt anyaggal jelentkezett. A Deák Erika galériánál több percre leragadtam. Szóval egyáltalán nem mondhatom, hogy rosszul állnánk.
Voltak számomra óriási élménybombák is. A Steve Turner galériánál a Flash Art magazin oldalait zúzták le papirmegsemmisitővel, és azt állitották ki. Hmm, talán csak nem rosszat irtak róluk? Egy másik standon, mellesleg Richter művek mellett egy kinai és összefolyó nevű (elnézést hogy nem birom a nevüket megjegyezni) fickó 5 tévén egyszerre zajló anyagot mutatott, ami számomra a jövő volt. Hagyományos ősi rajzokból előbukkanó modern elemek száguldottak keresztbe-kasul a képeken és mind az 5 monitor egymással összefüggve mutatta az eseményeket, miközben mindegyik monitoron saját események is voltak. Ez leirva bonyolultan hangzik, de arról van szó, hogy van egy tájkép, mozognak bennük emberek, állatok, majd a másik monitor felől átúszik a képbe egy helikopter vagy léghajó...Fogalmam sincs hogy csinálta, hogy az 5 monitor képei összefüggnek, de mindegyiken minden mozog.
Könnyen lehet, hogy még visszatérek néhány ötletre, az biztos, hogy én remekül szórakoztam.

Nincsenek megjegyzések: