2014. január 22., szerda

Albert Ádám a Kisteremben

Már előre felteszem a kezem: én ezt az egészet nem értem. Nem is kell feltétlenül érteni mindent, ez igaz, a művekről eldönthető enélkül is, hogy tetszik-e. De azért valami nem stimmel. Lássuk a tényeket:
A Kisterem egy pár éve indult galéria, amely rövid idő alatt elég fontos lett. Átvették a múzeumok helyét, mondhatnám taktikáját, és művészettörténetileg már befutott, sőt sokszor felkapott embereknek szerveztek kiállitásokat. Pont mintha a Műcsarnok lennének, csak ugye kisebbek. Külföldön is aktivak, sőt vásárokra is mennek, ez egyrészt kezdőtőkét feltételez, ami nagyon jó, másrészt ismeretterjesztést külföldön, ami szintén nagyon jó. Szóval egy rossz szavunk nem lehet a galériára. De ki az az Albert Ádám?
Na ez az, itt kezdődnek a nem értemek. Ádám ugyanis egy kezdő, egy fiatal, én eddig egyetlen munkáját ismertem, bár a weboldala szerint 2003-ban végzett, sőt már kiállitásai is voltak. Akkor mégsem annyira kezdő. Jó. Aztán itt van a kiállitás cime: a bauxit krizis. Namost el kell mondanom, hogy a falakon nagyon szépen kidolgozott aluminiumra készitett rézkarcokat látunk. Feltűnik a részletek szépsége, kidolgozottsága, bár az egész képnek olyan érzete van, mintha inkább egy népművészeti teritő lenne, ami biztosan szándékos, bár engem egy bizonyos H. S-re emlékeztet, aki Yoko Ono-val is nyomult, de a nevét nem akarom ebben a kontextusban leirni. A képek ezzel együtt nagyon kicsik, persze egy rézkarc miért is legyen nagy. De mi a krizis ebben a kontextusban? Elolvastam a bevezető szöveget a kiállitáson, de abban mindenféle másról beszélnek.

Ha maradunk a nem értemnél, akkor mindenki maga döntse el, teritő rézkarcokat lát-e, vagy komoly munkákat. A tanácsom annyi, hogy a részletekre figyeljetek a képeken. Már csak azt nem értem, hogy lehet, hogy egy ennyire profi galériában idegesitően villog a lámpa, kiüldözve ezzel az érdeklődőket is?

Nincsenek megjegyzések: